Sposób przyjmowania i załatwiania spraw
Zagadnienia związane z przyjmowaniem interesantów i załatwianiem spraw w urzędzie regulują w szczególności przepisy:
Główne zasady załatwiania spraw przez ZSP w Książenicach:
Przyjmowanie korespondencji
Korespondencja kierowana do ZSP w Książenicach w formie wniosków, podań czy skarg przyjmowana jest w formie:
Zgodnie z ww. art. 63 § 2 K.p.a. treść kierowanej korespondencji pisemnej jak i elektronicznej powinna zawierać co najmniej wskazanie:
Pisma niezawierające tych danych są pozostawiane bez rozpoznania.
Bez rozpoznania pozostają również wnioski i skargi składane za pośrednictwem modułu wiadomości w dzienniku elektronicznym. Moduł Wiadomości dziennika elektronicznego służy do komunikacji między nauczycielami, a uczniami i ich opiekunami.
Istotnym warunkiem załatwiania sprawy jest przedstawienie przez zainteresowaną osobę przedmiotu sprawy i odpowiednich dokumentów. ZSP w Książenicach załatwia sprawę niezwłocznie jeżeli posiada wszystkie informacje potrzebne do jej załatwienia lub gdy nie jest wymagane zebranie dodatkowych danych, wyjaśnień lub dowodów.
Sprawy są załatwiane najpóźniej w terminie jednego miesiąca od dnia złożenia pisma wraz z dokumentami, gdy zachodzi potrzeba przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego (z wyłączeniem przepisów określających inne terminy na załatwienie sprawy). Dotyczy to zarówno spraw załatwianych w drodze decyzji administracyjnych w pierwszej lub drugiej instancji, jak również innych spraw związanych z zakresem działania ZSP w Książenicach.
W przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej, termin jej rozpatrzenia co do istoty albo w inny sposób jej zakończenie, wynosi dwa miesiące od dnia wniesienia sprawy do ZSP w Książenicach.
Od decyzji dyrektora ZSP w Książenicach w sprawach wynikających z nadzoru pedagogicznego przysługuje odwołanie do Kuratora Oświaty w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem dyrektora ZSP w Książenicach.
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie obowiązków przez pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych ZSP Książenicach oraz naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Zanim złożymy skargę warto pamiętać o zasadzie zachowania drogi służbowej, czyli kolejności w wyjaśnianiu spornych spraw :
jeśli sprawa nie zostaje wyjaśniona w terminie lub rodzic nie zgadza się z jej wynikiem sprawa przekazywana jest za pośrednictwem dyrektora szkoły do:
Dyrektor lub upoważniony przez niego wicedyrektor przyjmują interesantów w sprawach interwencji, skarg i wniosków po uprzednim umówieniu telefonicznym z sekretariatem szkoły.
Interesantów i korespondencję (wnioski wraz z dokumentacją) przyjmuje sekretariat ZSP w Książenicach w godzinach 8.00 – 16.00.
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Książenicach nie udziela odpowiedzi na korespondencję otrzymywaną pocztą tradycyjną i elektroniczną, która nie spełnia wymogów określonych w art. 63 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 2096 ze zm.).