
Warsztaty dla klas piątych
Już w październiku w ramach współpracy z Fundacją Przyjaciele Szkoły w Książenicach rozpoczną się warsztaty dla uczniów klas piątych „Praca z emocjami, komunikacja oraz motywacja do nauki”. Zajęcia poprowadzi psycholożka i psychoterapeutka z Gabinetu Psychoterapii PARI, Pani Renata Składanek.
Zadanie dofinansowane przez Gminę Grodzisk Mazowiecki.
Podstawowym założeniem warsztatu jest pokazanie uczniom klas V czym są emocje i w jaki sposób je rozróżniać, jak sobie radzić, gdy przychodzą do nich tak zwane „trudne emocje”, czyli złość, gniew, wstyd.
Coraz więcej dzieci we współczesnym świecie nie umie sobie radzić z emocjami. Strofowanie w domu, w szkole uczą się chować emocje, odcinać się od nich, a gdy ta sztuka się nie udaje, dzieciaki wybuchają niepohamowaną złością lub wycofują się ze wszystkich kontaktów. Dlatego tak ważnym aspektem jest, aby dzieci umiały rozpoznawać, nazywać i postępować z własnymi emocjami.
Kolejnym ważnym aspektem jest kwestia samostanowienia i świadomości dokonywania wyboru. Często mały człowiek nie ma zupełnie świadomości swojej sprawczości. Czuje się absolutnie zależny od innych. Dzięki temu warsztatowi, będzie miał okazje zobaczyć jak wiele rzeczy zależy od niego samego, na ilu płaszczyznach dokonuje każdego dnia wyboru. Taka wiedza pomoże mu w zrozumieniu swojej odrębności i wartości w świecie.
Kolejną umiejętnością, którą zdobędą dzieci korzystając z warsztatu jest sztuka rozmawiania z innymi w taki sposób, by chcieli ich słuchać. Krótki kurs zdrowej asertywności, prowadzenia dyskusji i słuchania argumentów innych pozwoli na unikanie niepotrzebnych konfliktów z rówieśnikami w szkole i w domu.
Ostatnią umiejętnością jaką zaprezentuję dzieciom będzie umiejętność motywacji siebie do podejmowania trudnych i żmudnych zadań, takich, jakimi bardzo często bywa odrabianie lekcji. Warsztat pokaże w jaki sposób zorganizować sobie czas na naukę, jak sprawić sobie małą „frajdę”, która pomoże w większą energią przystąpić do kolejnych zadań.
Dzięki uczestnictwie w warsztacie dzieci będą bardziej świadome siebie, swoich potrzeb i możliwości. Z większą łatwością będą mogły dokonywać wyborów. Zdecydowanie łatwiej będzie im zabrać się do nauki i odrabiania lekcji.